konferencja online

projektowanie rozwiązań dla edukacji

Zapraszamy obecnych i przyszłych nauczycieli, wykładowców, dyrektorów i wszystkich związanych z oświatą na bezpłatną wideokonferencję online pod patronatem honorowym Ministra Edukacji i Nauki.

Motywem przewodnim tegorocznej konferencji jest Szkoła przyszłości.

Zależy nam na popularyzacji dobrych praktyk i pokazaniu rzeczywistego wykorzystanie myślenia projektanckiego (design thinking) i innych zwinnych podejść w praktyce edukacyjnej, dlatego jako prelegentów wybieramy przedstawicieli jednostek, które wykorzystują je u siebie.

Na konferencji poznasz bieżące trendy w tworzeniu rozwiązań dla szkół i uczelni, dowiesz się jak skutecznie radzić sobie z wdrażaniem zmian i usprawnień oraz zobaczysz na praktycznych przykładach jak można wykorzystać w oświacie narzędzia projektanckie.

W ramach konferencji odbędzie się seria spotkań online (webinarów), w których możesz uczestniczyć bezpłatnie.

Konferencja odbędzie się w dniach 16 – 19 sierpnia 2021 r>> Wydarzenie na Facebooku

Rejestracja uczestników jest otwarta do piątku, 13 sierpnia o g. 13:13.


zaproszeni prelegenci

Na dobry start zapraszamy na otwierające spotkanie inspiracyjno-refleksyjne:

“Przyszłość edukacji – scenariusze 2046”

🔵 16 sierpnia 2021 r., g. 12  >> zapisz się

Czy grozi nam cyborgizacja społeczeństwa? Czy wynik matematycznego równania poda nam czip wszczepiony w skórę? Jaki wpływ na edukację będzie miała katastrofa klimatyczna, niepokoje społeczne, technologiczne tsunami? Czy w 2050 roku Twoje dziecko będzie uczył robot? Czy obecny system edukacji musi upaść?

Podczas spotkania poznasz scenariusze przyszłości wypracowane we współpracy z infuture.institute Natalia Hatalska. Raport już teraz możesz pobrać tutaj.

Marek Banaszak – magister pedagogiki, wykładowca, trener, specjalista w zakresie edukacji medialnej. Wspierał kilka innowacyjnych projektów marketingowych, jednak od początku swojej drogi zawodowej związany głównie z edukacją: najpierw jako nauczyciel i wykładowca, a obecnie Kierownik Katedry Edukacji i Nowych Mediów Collegium Da Vinci. Jest również jednym z założycieli Fundacji Rozwoju, Edukacji i Technologii. Ciągle szuka nowej drogi. Kocha technologie „z jabłkiem” i w ciągu kilku minut jest w stanie zarazić tym innych. Wie, że jutro musi wiedzieć więcej niż dziś…


Kreatywność według polskich nauczycieli

🔵 16 sierpnia 2021 r., g. 16  >> zapisz się

Słowo „kreatywność” słyszeliśmy setki razy, ale czy na pewno w pełni rozumiemy co się za nim kryje?
Podczas prelekcji poznasz kreatywność od strony naukowej oraz wyniki badań prelegentki dotyczące postrzegania kreatywności wśród Polskich nauczycieli. Zapoznasz się ze sposobem rozwijania kreatywności przy wykorzystaniu procesu design thinking oraz przeanalizujesz jego skuteczność na podstawie praktycznego case study.

Katarzyna Marczyk – absolwentka Projektowania Innowacji Społecznych i Środowiskowych na The University of the Arts London (London College of Communication). Aktualnie doskonali swoje umiejętności na studiach podyplomowych z Design Thinking na Hasso Plattner Institute D-School w Poczdamie. Zawodowo zajmuje się prowadzeniem badań oraz projektowaniem w podejściu human-centered design, a także prowadzi szkolenia dla nauczycieli z design thinking w ramach swojego projektu Ideakcja.


Design thinking a kompetencje przyszłości

🔵 17 sierpnia 2021 r., g. 12  >> zapisz się

Design thinking to nie tylko kreatywne narzędzie wykorzystywane dla urozmaicenia lekcji. Proces DT można wykorzystać do zaproszenia licealistów do szlifowania już posiadanych kompetencji i kształtowania tych zupełnie nowych, które będą silną kartą przetargową na rynku pracy. Dzięki DT możemy w ciekawy sposób szlifować w uczniach elastyczność, umiejętności analizy danych, efektywną współpracę w zróżnicowanych (również wirtualnych) zespołach i wiele innych! Na warsztat weźmiemy studia przypadków, które pozwolą na adaptację i przeprowadzenie w swojej klasie zajęć kształtujących kompetencje przyszłości.

Marta Leoniuk – copywriterka, ekonomistka, nauczycielka autorskiego przedmiotu Design Thinking w O!MEGA Liceum w Poznaniu. Pracując z licealistami, głowi się nad problemami miasta, węszy trendy w social mediach, ocenia ekologiczne nowinki i reaguje na zmiany w otaczającej rzeczywistości. Z fascynacją patrzy w przyszłość swoich uczniów i stara się pomóc im spakować plecak kompetencji w sposób, który pozwoli stawić czoła czekającym ich wyzwaniom.


Dlaczego eLearning to NIE edukacja przyszłości?

🔵 18 sierpnia 2021 r., g. 12  >> zapisz się

Pandemia SARS-Cov-2 pokazała, że nadchodzą zmiany, że edukacja online nie zniknie. Pojawiły się głosy, że eLearning to “edukacja przyszłości” – bo wygodnie, sprawnie, bo bez dodatkowych obciążeń, bo “tablety nie znikną…”.
Na webinarze dowiesz się dlaczego eLearning to nie jest automatyczne rozwiązanie ze świata technologii i jak sensownie wykorzystać potencjał eLearningu w zmieniającym się świecie.

Gosia Pytel – nauczycielka z wykształcenia, pomysłowa optymistka z wyboru. Jako certyfikowany metodyk materiałów szkoleniowych (Instructional Designer) skupia się na planowaniu i optymizowaniu rozwiązań szkoleniowych online. W pracy korzysta z narzędzi i technik oferowanych przez design thinking i dziedzinę UX design. Uczy kreatywnego rozwiązywania problemów, oraz konsultuje i trenuje organizacje biznesowe i edukacyjne w kwestii innowacyjnego podejścia.


Młody Lean Lider – praktyczna nauka szczupłego zarządzania

🔵 18 sierpnia 2021 r., g. 16  >> zapisz się

Na spotkaniu poznasz działania Fundacji Lean Education, w której spotykają się edukacja i biznes po to, aby odkrywać talenty młodych ludzi i rozwijać kluczowe kompetencje przydatne na rynku pracy. Program Młody Lean Lider jest skierowany dla młodzieży w wieku 13-19 lat z dowolnej szkoły lub organizacji pracującej z uczniami. Rozwija uniwersalne kompetencje Lean Thinking poszukiwane przez pracodawców. Został przygotowany we współpracy z nauczycielami, dydaktykami i psychologami. Jest dostosowany do rytmu pracy szkoły.

Barbara Pieńkowska – Koordynator regionalny projektu Młody Lean Lider, pracownik globalnego operatora logistycznego MAERSK i wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim.
Fanka łączenia wiedzy teoretycznej z praktyczną i lean management, współtwórca H2H Łódź. W wolnych chwilach pływa, wspina się lub graw orkiestrze dętej.

Hania Sikorska – wolontariuszka Fundacji Lean Education. Pełni rolę Koordynatora Strefy oraz Trenera. Zawodowo związana z usprawnianiem procesów. Obecnie pracuje jako specjalista do spraw usprawnień produkcyjnych w Dziale Innowacji i Rozwoju w firmie Mowi Poland. Jest pasjonatką Lean, ciągłego doskonalenia i rozwoju oraz pracy zespołowej. Mocno wierzy, że zgrany team i współpraca jest fundamentem i warunkiem powodzenia projektów – dużych i małych.


Edukacja zwinna, czyli jaka?

🔵 19 sierpnia 2021 r., g. 12  >> zapisz się

Agile to metodyka, swoisty zbiór zasad pomocnych w prowadzeniu projektów. Zwinność to elastyczność, operatywność i skuteczność gwarantująca efektywność realizowanych działań. Jednocześnie Agile rozumiany jest jako sposób myślenia, podejście do zarządzania niewielkim zespołem ludzi i zarządzania.  Na webinarze poznasz praktyczne przykłady wykorzystania Agile w polskich szkołach.

Justyna Cholewińska – trener biznesu i szkoleń edukacyjnych, konsultant metodyczny telewizyjny i teatralny, właściciel firm edukacyjnych, dyrektor pedagogiczny placówek edukacyjnych. Nauczyciel, logopeda, autor innowacji pedagogicznych, programów profilaktycznych, wychowawczych i adaptacyjnych.

Jarosław Durszewicz – nauczyciel, 7 lat na stanowisku dyrektora szkoły podstawowej, 9 lat na stanowisku dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Bydgoszczy. Autor innowacji i eksperymentu pedagogicznego realizowanego wraz z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Współpracuje z publicznymi i niepublicznymi ośrodkami doskonalenia nauczycieli w zakresie szkoleń dyrektorów i rad pedagogicznych.


eduScrum – współpraca, która dodaje skrzydeł

🔵 19 sierpnia 2021 r., g. 16  >> zapisz się

Wyobraźcie sobie dzieci czujące się odpowiedzialne za wykonanie pracy, a nie obarczane odpowiedzialnością. Nikt im nie mówi co i kiedy mają robi, jedynie jaki jest oczekiwany efekt. One same chcą to robić. Praca domowa nie jest już dyktowana przez nauczyciela, ale zadana, kiedy uczniowie czują taką potrzebę.

Marta Orbitowska – certyfikowana trenerka eduScrum, Scrum Master, entuzjastka Agile i transformatorka tradycyjnego (taylorowskiego) podejścia do zarządzania zespołami na podejście zwinne, ukierunkowane na interakcje międzyludzkie, na produkt, jego jakość i wartość dla klienta. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży IT i w koordynowaniu pracy zespołów projektowych prowadzonych klasycznymi i zwinnymi metodami (Agile).

Patronat honorowy


Partner technologiczny


Chcesz wykorzystać design thinking u siebie?